logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۰۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان:

414 روستای استان زنجان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند

414-روستای-استان-زنجان-از-اینترنت-پرسرعت-بهره‌مند-می‌شوند

مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به ارائه اینترنت پرسرعت نسل چهارم به روستاییان در سطح استان گفت: 414 روستای استان زنجان از اینترنت نسل چهارم بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش موج رسا; وحید فرخی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها اظهار کرد: ارائه اینترنت پرسرعت به 414 روستا در برنامه قرار دارد و در حال حاضر نیز 387 روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ارائه اینترنت پر سرعت در روستاها در دستور کار قرار دارد افزود: در حال حاضر پوشش ارتباطی در سطح استان زنجان 93 درصد است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به نصب خود پردازها به منظور تسهیل خدماتی رسانی بانکی در روستاها افزود: در حال حاضر در 34 روستا این خود پرداز با اعتبار 4 میلیارد تومان نصب شده است.

وی با اشاره به احداث شهرک آی‌تی در استان زنجان گفت: احداث این شهرک از برنامه‌های مهم استان است.

فرخی با بیان اینکه تا به امروز 4.5 میلیارد تومان برای احداث این شهرک اختصاص یافته است بیان کرد: بخش‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری تمایل نشان نمی‌دهند.

وی به توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک در استان زنجان بیان کرد: توسعه این امر در سطح استان در دستور کار قرار دارد و اقدامات لازم در حال انجام است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه به دیل تغییرات سریع تکنوژي هزینه زیادی برای توسعه زیرساخت‌های دولت الکترونیک نیاز است بیان کرد: امروزه اقتصاد دیجیتال حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به ایجاد شبکه فیبر نوری و افزایش پهنای باند اینترنت ابراز کرد: بحث تولید محتوا نیاز به کار بیشتر دارد و کمبودهایی زیادی در این حوزه احساس می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر